JAVA ÖĞRENİYORUM -3 GUI AND EVENTS -1

Merhaba arkadaşlar,
Bu dersimizde java'ya ciddi bir giriş yapacağız.. İşimiz artık elle tutulur göz ile görünür sonuçlar verecek... Evet, konumuz Graphical User Interface yani Grafiksel Kullanıcı Arayüzleri ve Events yani olaylar.. Bu kısmı biraz daha açalım; Grafiksel Arayüz derken kastımız, bir çok defa uygulama çalıştırırken kullandığımız butonlar(JButton),etiketler(JLabel),çerçeveler(JFrame) ve benzeri bileşenlerimiz.. Olaylar ise bu bileşenlerin üzerinde oluşturduğumuz etkilerin yakalanması ve tepki
oluşturulması denebilir...

Şimdi bahsettiğimiz bileşenleri nasıl kullanacaz kısmına gelelim.. Öncelikle mevcut durumu biraz daha somutlaştıralım..Kullandığımız uygulamalarımızı da hatırlarsak dikkatimizi çeken iki önemli husus var;
1-) Bir sürü eşyamız var farz edelim... Bu eşyaları bir arada tutmak adına yaptığımız iş boyutuna bir torba,bir oda veya bir apartman bir gibi taşıyıcıya koyarız.. Java da da benzer yapı ile karşı karşıyayız. Buna container diyoruz...

2-) Eşyalarımızı iki türlü düzenleyebiliriz. Bu gelişi güzel bir yerleşim veya belirli bir mantık sırasına göre olabilir. Ama tercihimiz büyük ihtimalle düzgün bir yerleşim olur. Burda da karşımıza Layout yani Yerleşim ortaya çıkıyor..

Sonuç olarak bu iki kavram bizim için hayati önem taşıyor ve bileşenlerimiz var elimizde..

Şimdi helva yapalım biraz ne dersiniz? İlk dersimizde jcreator kurulumu ve basit bir uygulama yapmıştık..

Kodlar üzerinden anlatmaya çalışalım dilerseniz.. Yeni bir java dosyası oluşturalım ve adına HelloLayout diyelim..




import java.awt.*;
public class HelloLayout {
public static void main(String[] args) {
Frame f = new Frame();
f.setSize(400,400);
BorderLayout bord = new BorderLayout();
f.setLayout(bord);

Button b = new Button ("Hello");
f.add(b, BorderLayout.SOUTH);
f.show();
}
}



1-) import java.awt.*; // awt kütüphanesindeki bileşenler alınıyor..

2-) public class HelloLayout // Sınıf tanımlaması yapıyoruz..

3-) main // sınıfımızı çalıştıran fonksiyon ilk dersimiz!!!

4-) Frame f=new Frame(); // Frame sınıfımızdan bir örnek oluşturduk ve referansını elde ettik..

5-) BorderLayout // Düzenleme adına kullandığımız sınıfı bileşenlerimizi düzenlemeye yarayacak..

6-) f.add() // f.getContentPane.add() şeklinde olan komutun kısaltılmış hali container yani taşıyıcı kısmına hazırlamış olduğumuz bileşeni eklememize yarıyor..

Derleyip çalıştırıyoruz.. Şu anlık yalın bir şekilde design edilmiş bir program tasarladık.. Bunlar ne işe mi yarayacak bir daha dersde görelim isterseniz.. Olay yapacağız.. Olay!!:D

Kolay gelsin..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IONIC BAŞLANGIÇ

Cannot resolve the collation conflict between “Turkish_CI_AS” and “SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS” in the equal to operation

Golang working with interfaces and functions -3