PIC BASIC TEMEL KOMUTLAR - DERS 1

Merhaba arkadaşlar,
Bugün sizle PIC microdenetleyicilerini programlayabileceğimiz pratik bir dil olan PIC BASIC diline ufak bir başlangıç yapacağız. Ama öncelikle ben microdenetleyiciler ve işlevleri hakkında ufak bir tanıtım yapmak istiyorum. Malum işlem denetleme günümüzde artık olmazsa olmaz bir durum. Alacağımız tepkiye göre teknolojimiz şekillenmeli ve cevap vermeli. Örnek olarak Call Center'lar bastığınız numaraya göre yönlendiriliyorsunuz. Bu gibi büyük sistemlerde bu ihtiyaca bilgisayarlar cevap vermekte. Peki küçük bir denetleme yapmak istesek ne olcak koca bir bilgisayarı koyup sırası ile if komutları mı çalıştırcaz? Burada microdenetleyicilerimiz devreye giriyor. Devrede Tek entegre üzerine bacak sayıları değişebilen devre elemanımız. Microdenetleyiciler örnek olarak en basit haliyle bir butona basıldığında farklı basılmadığında farklı tepki verebilen bu ve buna benzer basit etkilerle çalışma prensibi olan bir eleman. Bununla alakalı ayrıntılı bilgileri 2. dersimizde yapacağımız örnek te belirteceğiz.

Şimdi konumuza dönersek öncelikli olarak PIC BASIC dilinin temel yapısı şu şekilde olurşur;

1-)Açıklamalar
2-)Tanımlamalar
3-)Atamalar
4-)Değişken oluşturmalar
5-)Basla etiketi ile program gövdesi

1-)Açıklamalar: Burada programa etki etmeyen programımızın işlevini yazacağımız ve çeşitli bilgileri ekleyeceğimiz kısım bulunur.
2-)Tanımlamalar: Kullanacağımız PIC in tanımlaması,Çalışma frekans aralığı, PORT değer atamaları, PORT giriş çıkış tanımlamaları ve buna benzer bilgilerin girişinin yapıldığı yerdir.
Örnek olarak Device komutunu verebiliriz. Bu komut genelde programımızın en başında bulunur.
Device=16F84 diyerek programın hangi pic modelinde çalışacağını söyleriz.
3-)Atamalar: Burada giriş veya çıkış portu olarak kullanabileceğimiz Portlara isim takabilir veya benzer işlemler yapılabilir.
Örnek: Symbol led=PORTB
4-)Değişkenler: Program içinde kullanmak istediğimiz değişkenlerin oluşturulduğu yerdir. Byte,Float gibi değişken tiplerini kullanabiliriz.
Örnek : Dim a as Byte --- a değişkenini oluşturduk.
5-)Program gövdesi: Burada çalışmasını istediğimiz programın bulunduğu yer. Bu program bir döngü gibi kendi içerisinde çalışacak. Tüm satırlar teker teker çalışacak tüm satırlar bittiğinde etiketini koyduğumuz yere tekrar gidecek ve tüm satırlar tekrar çalışacak.

Önümüzdeki derste örnek üzerinden bu komutları kullanacak ve microdenetleyiciler hakkında biraz daha fikir sahibi olacağız. Tekrar görüşmek üzere.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IONIC BAŞLANGIÇ

Cannot resolve the collation conflict between “Turkish_CI_AS” and “SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS” in the equal to operation

Golang working with interfaces and functions -3